Tips til plantning af træer

Det første trin i at plante et træ er at vælge plantestedet og den type træ, du ønsker at plante. Der er mange vigtige trin at tage i plantning, herunder bestemmelse af dybden, valg af en træart og pæl og vanding. Nedenfor er nogle tips til plantning af træer. Forhåbentlig vil denne information hjælpe dig med at vælge den bedste placering og dyrke de smukkeste træer. For at komme i gang skal du læse artiklen nedenfor og følge de skitserede trin.

Identifikation af et plantested

Der er nogle vigtige ting at overveje, før du planter træer. Nogle træer kræver dyb jord, mens andre ikke gør. Grav et prøvehul for at bestemme dybden af ​​jorden. Dyb jord foretrækkes for de fleste planter, da lavvandet jord resulterer i vandrette rodstrukturer. Derudover skal du sørge for at overveje placeringen af ​​underjordiske forsyninger. Plantning af træer for tæt på disse linjer kan resultere i et træ, der bliver for stort og kræver regelmæssig beskæring.

Valg af træart

Når det kommer til at vælge en træart til dit landskab, er det vigtigt at overveje den menneskelige befolknings specifikke behov. Uanset om dit landskab omfatter en pool eller et vandfald, er det afgørende, at træets natur, du vælger, tjener begge disse funktioner. Her er et par faktorer, du skal overveje, når du vælger et træ til dit landskab:

Staking

Nye træer købt fra havecentre leveres ofte med pæle, der skal fjernes inden plantning. Du skal også fjerne dem i slutningen af ​​den første vækstsæson, så træet kan stå af sig selv. Det første trin i at udsætte et træ er at bestemme, hvor støttetrådene skal bindes. Du kan bestemme placeringen ved at vugge med træet. Sørg for, at indsatserne er i en 45 graders vinkel. Når det er plantet, bindes støtterne til træet med nylon eller tråd. Efterlad en lille smule slæk i ledningerne, så træet naturligt kan svaje. Hvis du ikke er sikker, kan du pakke ledningen med en gummislange.

Vanding

Der er flere metoder til vanding af træer. En af de mest effektive er dyb rodvanding, som involverer såning af jorden i drypzonen til en dybde på tolv tommer eller mere. Dyb rodvanding sikrer, at rødderne får tilstrækkelig fugt, mens lavvandede iblødsætninger ikke vil være nok. For at vande træer korrekt skal du følge disse retningslinjer:

Identifikation af cirkulerende rødder

Hvis du bemærker, at dit nye træs rødder cirkler, skal du fjerne dem før plantning. Afhængigt af arten kan disse rødder være en tomme eller mindre. For at fjerne dem skal du skære dem af ved rodens oprindelse. Hvis de er større, så skær dem lige inden de dykker nedad. Så vil de afskårne ender fortsætte med at vokse, så længe de peger i samme retning som roden.

Beskæring

Beskæring ved plantning af træer bør udføres så tidligt som muligt for at fremme en sund baldakin. Ved beskæring skal der skæres tæt på bunden af ​​grenen. Undgå altid at efterlade en stub. Når du går tilbage til et træ, skal du altid beskære tilbage til en sidegren, som til sidst vil danne den nye leder. Top ikke træet, da nye grene vil udvikle sig på stubben og er svagere.

At finde en kilde til træer

Hvis du leder efter finansiering til at plante træer, er du kommet til det rigtige sted. Pacific Forest Trust har et tilskudsprogram kaldet PLT GreenWorks! Det giver penge til skoler og lokale organisationer til at plante træer. For mere information, kontakt Kyle Cooper, kommunikationschef for Pacific Forest Trust og tidligere National Project Learning Tree-medarbejder. Cooper brænder for miljøundervisning og har studeret vigtigheden af ​​interaktiv læring. Heldigvis ved han, hvor vigtigt det er at hjælpe børn med at lære om miljøet gennem processen med at plante træer.

At vælge det rigtige tidspunkt at plante

Hvis du planlægger at plante et træ i din baghave, er det vigtigt at vide, hvornår det er bedst at plante det. At vælge det rigtige tidspunkt at plante et træ afhænger af, hvilken type træ du planlægger at plante, da nogle typer bedst plantes om efteråret eller foråret. Løvfældende træer vil for eksempel fortælle dig, hvornår de er klar til at gå i dvale, ved at tabe deres blade. Generelt set bør løvfældende træer plantes i løbet af efteråret og holdes godt vande hele vinteren. Stedsegrønne træer kan på den anden side plantes når som helst uden større vejrændringer.

Udfordringer ved massetræplantning

Den globale tendens til at plante træer er et velkomment skridt mod at bekæmpe klimaændringer. Det kan hjælpe med at binde 57 milliarder tons kulstof inden udgangen af ​​århundredet. Men massetræplantning er fyldt med udfordringer. Dens succes afhænger af to nøglefaktorer: undgå monokultur plantageskove og respektere lokalsamfund. I denne artikel diskuterer vi udfordringerne og mulighederne ved masseplantning af træer. Men før vi kommer ind i detaljerne, lad os gennemgå de vigtigste fordele ved træplantning.